fbpx
Intel Arc A-Series

Intel wprowadza rodzinę mobilnych układów graficznych Arc A-Series

30 marca Intel zaprezentował rodzinę kart graficznych Intel® Arc™ przeznaczonych dla laptopów. Są to pierwsze dedykowane procesory graficzne z oferty Intel Arc A-Series, która w tym roku obejmie laptopy, komputery stacjonarne i stacje robocze.

Intel zaprezentował rodzinę mobilnych układów graficznych Arc A-Series, pierwsze laptopy oparte na technologii Intel Arc oraz platformę Arc obejmującą sprzęt, oprogramowanie i usługi, które umożliwią graczom i twórcom na całym świecie korzystanie z wysokowydajnych rozwiązań graficznych.

Rodzina mobilnych układów graficznych Intel Arc A-Series

Układy graficzne Intel Arc A-Series znajdą zastosowanie w szerokiej gamie konstrukcji mobilnych, przy czym wiele z pierwszych kart graficznych Arc 3 pojawi się w urządzeniach Intel® Evo™. Będą to dwa pierwsze układy: A350M dla ultrasmukłych konstrukcji oraz A370M dla większej wydajności w smukłych i lekkich obudowach. Intel Arc 3 oferują ulepszone granie w rozdzielczości 1080p oraz zaawansowane tworzenie treści. Laptopy bazujące na Arc A370M zapewniają ponad 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p w wielu popularnych tytułach. Intel Arc 5 i Arc 7 dostarczą te same zaawansowane możliwości tworzenia treści w połączeniu ze zwiększoną wydajnością graficzną i obliczeniową. W porównaniu z produktami Arc 3, te układy graficzne będą miały więcej rdzeni Xe, więcej funkcji ray tracingu oraz więcej pamięci GDDR6.

Pierwsza seria laptopów z Arc 3 jest już dostępna w przedsprzedaży, a laptopy z Arc 5 i Arc 7 pojawią się na początku lata. Układy graficzne Intel Arc dla komputerów stacjonarnych i kart rozszerzeń zostaną wprowadzone na rynek latem.

Pierwsze laptopy z układem graficznym Intel Arc

Wiele z pierwszych laptopów Intel Arc to konstrukcje Intel Evo z najnowszymi procesorami Intel Core 12. generacji, które pozwalają użytkownikom w pełni wykorzystać możliwości smukłych i lekkich urządzeń z Wi-Fi 6, niezwykłą responsywność i czas pracy na baterii. Dodatkowa moc grafiki Intel Arc zapewni nowe i ulepszone możliwości w zakresie gier i tworzenia treści, zamknięte w mobilnych obudowach. Więcej informacji na temat systemów dla producentów OEM można znaleźć w naszym filmie premierowym.

Mikroarchitektura graficzna Xe o wysokiej wydajności

Wszystkie produkty z GPU Intel Arc A-Series są zbudowane w oparciu o nową mikroarchitekturę Xe High Performance Graphics Intela, w skrócie Xe HPG, która została zaprojektowana od podstaw z myślą o graczach i twórcach. Technologie Xe HPG sprawiają, że karty graficzne Arc zapewniają przełomową wydajność, efektywność i skalowalność. Cechy Xe HPG obejmują:

  • Wydajne rdzenie Xeze zintegrowanymi silnikami AI Intel Xe Matrix Extensions (XMX), które umożliwiają 16-krotny wzrost możliwości obliczeniowych w zakresie operacji przetwarzania AI, w porównaniu z tradycyjnymi jednostkami wektorowymi GPU. Zwiększona moc obliczeniowa może przyczynić się do wzrostu wydajności w zastosowaniach związanych z produktywnością, grami i tworzeniem treści.
  • Xe Media Engine obsługuje akcelerację dla najszerszego zestawu kodeków i standardów wideo oraz zawiera pierwszą w branży technologię kodowania i dekodowania AV1 z akceleracją sprzętową. AV1 jest nawet o 50% bardziej wydajny niż najpopularniejszy obecnie kodek H.264 i o 30% bardziej wydajny niż H.265.
  • Xe Display Engine jest gotowy do obsługi wyświetlaczy HDR o wysokiej rozdzielczości i częstotliwości odświeżania, obsługując najnowsze standardy, w tym Display Port 2.0 10G dla rozdzielczości 4K przy 120hz bez kompresji.

Intel Arc A-Series

Technologie Arc Gaming i partnerstwa

Każdy procesor graficzny Intel Arc, od Intel Arc 3 do Intel Arc 7, w pełni wspiera DirectX 12 Ultimate oraz zaawansowane technologie dla graczy, takie jak sprzętowo akcelerowany ray tracing, XeSuper Sampling (XeSS). • Technologie DirectX 12 Ultimate obejmują m.in. ray tracing, variable rate shading, mesh shading i sampler feedback.

Technologia Intel XeSS, oparta na działaniu sztucznej inteligencji, będzie wykorzystywana do znacznego zwiększenia wydajności w grach. Przykładowo, umożliwi uruchamianie gier w rozdzielczości 4K z wydajnością porównywalną z natywną rozdzielczością 1080p.

Intel jest zaangażowany w zapewnienie twórcom gier gotowych sterowników do gier jeszcze przed premierą i współpracuje ze studiami gier na całym świecie, aby zapewnić optymalizację tytułów następnej generacji pod kątem procesorów graficznych Arc i technologii takich jak XeSS.

XeSS zadebiutuje tego lata z obsługą w ponad 20 grach, a Intel planuje udostępnić pakiet XeSS SDK i narzędzi do implementacji dla wszystkich zainteresowanych – zapewniając tym samym globalną popularyzację technologii w szerokim zakresie oprogramowania i sprzętu.

Mobilne karty graficzne Intel Arc obsługują technologię Intel Deep Link, dzięki której GPU Arc mogą bezproblemowo współpracować z procesorami ze zintegrowanymi układami graficznymi Intela, zwiększając wydajność w grach, tworzeniu i strumieniowaniu przy użyciu następujących funkcji:

  • Hyper Encode – Hyper Encode łączy silniki mediów z całej platformy w celu przyspieszenia kodowania wideo nawet o 60%, w porównaniu z samą kartą Iris Xe Graphics.
  • Hyper Compute – Hyper Compute w podobny sposób wykorzystuje połączoną moc jednostek obliczeniowych AI z całej platformy Intel, od procesorów Intel Core, przez Iris Xe Graphics, po GPU Intel Arc, aby przyspieszyć wykonywanie nowych zadań.
  • Dynamic Power Share – Dynamic Power Share inteligentnie i automatycznie priorytetyzuje wydajność silnika w zależności od obciążenia, wysyłając więcej mocy do procesora Intel Core lub karty graficznej Intel Arc, w zależności od potrzeb, zwiększając wydajność do 30% w aplikacjach wymagających intensywnego tworzenia i obliczeń.

Intel Arc A-Series

Intel Arc Community Experience

Intel współpracuje ze społecznością i partnerami w celu stworzenia rosnącego portfolio zoptymalizowanych gier i aplikacji multimedialnych, które będą dostępne dla klientów układów graficznych Intel Arc w specjalnych pakietach startowych.

Pakiety będą się różnić w zależności od systemu i regionu, ale pierwsze z tych pakietów dla graczy i twórców pojawią się w kwietniu wraz z premierą produktów mobilnych z A-Series.

Intel będzie oferował społeczności Arc regularne konkursy i promocje, takich jak comiesięczne prezenty i wydarzenia typu „graj aby wygrywać”.

Dodatkowo, Intel zapewnia aplikację Arc Control – spójny interfejs i wszechstronny hub, który daje użytkownikom pełną kontrolę nad wrażeniami, jakie płyną z gier. Umożliwia on tworzenie własnych profili wydajności, wbudowane przesyłanie strumieniowe, wirtualną kamerę, zintegrowane pobieranie sterowników Game ON, automatyczne przechwytywanie gry i wiele innych funkcji. Arc Control obsługuje zarówno karty Intel Iris Xe, Intel Iris Xe MAX, jak i procesory graficzne Arc, zapewniając ujednolicone oprogramowanie.

Narzędzia deweloperskie

Intel udostępnia zaawansowane, między-architekturalne narzędzia oneAPI, które pomagają deweloperom gier i twórcom treści wykorzystać wyjątkowe możliwości procesorów Intel i układów GPU Arc oraz zoptymalizować aplikacje pod kątem maksymalnej wydajności wizualnej.

Analizuj i optymalizuj wąskie gardła grafiki. Wykorzystaj narzędzia Intel® Graphics Performance Analyzers do profilowania aplikacji graficznych i gier oraz zwiększ możliwości profilowania za pomocą funkcji ray tracing, profilowania na poziomie systemu oraz XeSS.

Przyspieszenie przetwarzania multimediów i strumieniowania gier w chmurze. Biblioteka przetwarzania wideo oneAPI (oneVPL) umożliwia sprzętową obsługę kodowania i dekodowania AV1 oraz Deep Link Hyper Encode, zapewniając szybkie transkodowanie przy wykorzystaniu wielu układów Intel w platformie.

Przyspieszenie wymagających obliczeniowo zadań. Dzięki Intel® VTune™ Profiler, programiści mogą zidentyfikować najbardziej czasochłonne części kodu CPU i GPU, zwizualizować zachowanie wątków, aby szybko znaleźć problemy ze współbieżnością i wiele więcej.

Zintegruj sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w grach. Zestaw narzędzi Intel® Game Dev AI Toolkit zapewnia szerokie spektrum możliwości wspieranych przez SI, od tworzenia sugestywnych światów, po wizualizacje transferu obiektów w czasie rzeczywistym.

Więcej zasobów i informacji jest dostępnych za pośrednictwem Intel® Game Dev Program i Intel® Create.